2009-07-02

Speedway & Svedinos

Jag behövde känna doften av metanol,
Så jag tog med mig sonen och drog till Gislaved.
*Axelent Arena*
Det kom rejält med regn på vägen ner,
Men när det var dax för start så kom solen åter.
det var en härlig tillställning där Lejonen
med Nicki Pedersen och Co.
slog Piraterna med hela 61 -35.
Efter övernattning och en rejäl frukost på
drog vi vidare ner till kusten,
strosade runt lite och köpte glass i Halmstad.
Vi tog sedan kustvägen upp mot Falkenberg,
Innan vi åkte till stranden för sol och bad stannade vi till på
Svedinos Bil och flygmuseum.
*Metropolitan 1957*
*Renault,Volvo & Adler*
*Lincoln 46*
*Lincoln 1942*
*Ercoupe 415D 1947*
Svedinos ligger i Ugglarp,där finns 130 bilar
och 40 flygplan och en hel del annat.

5 kommentarer:

  1. Tänk vad mycket man får för pengarna bara man känner behov av metanoldoft :)!!

    SvaraRadera
  2. Svedinos, det är verkligen värt ett besök. Bara det att museet väl nästan är äldre än en del av bilarna som visas, och de gamla specialarna.

    "flygplansbilen" från Borås...

    Härligt ställe!

    /b

    SvaraRadera
  3. Ercoupé'n där, ja. Sedan hade Svedino en till som han flög med, den ligger nedmonterad för en översyn som aldrig blev klar i slutet av 70-talet.

    Denna annons hade jag på min blogg för ett litet tag sedan:

    http://lae.blogg.se/2009/june/ercoupe-47.html

    Ercoupé var ett flygplan man "körde", inte flög ;)

    SvaraRadera